.

.

piątek, 18 listopada 2016

Kluski śląskie podstawowy przepis

Witam Kochani

Dziś bardzo szybki, łatwy, wręcz podstawowy przepis na specjał kuchni śląskiej-czyli kluski śląskie z dziurką :P 

Są mięciutkie, wspaniale smakują z sosem grzybowym :-) 

Przepisu konkretnego nie ma , trzeba się tylko ściśle trzymać proporcji. 



SKŁADNIKI

-ugotowane ziemniaki

-mąka ziemniaczana
-2 jajka
-troszkę soli do smaku
-łyżeczka cukru-(można pominąć)


Ziemniaki gotujemy i ostudzone przepuszczamy przez praskę.

Następnie dajemy je do miski ugniatamy na dnie i dzielmy nożem na 4 części.
jedną część wyciągamy i w jej miejsce dajemy mąkę ziemniaczaną. Dodajemy wyjętą część ziemniaków, jajka, sól, cukier i zagniatamy ciasto.




Z ciasta formujemy kluseczki z dziurką.  

Następnie gotujemy je wrzucając na gotującą się wodę. Gotujemy do wypłynięcia.

Podajemy z sosem :-)

I gotowe.

Smacznego 

23 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co robimy z 1/4 ziemniaków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagniatamy z pozostałymi ziemniakami, mąką i jajkami. Kluski śląskie można również zrobić bez jajek. Ziemniaki i mąka ziemniaczana. Są równie dobre, jeśli nie lepsze. Ślązaczki dzielą się na te, które które dają jajka do masy i te, które robią kluski bez jajek. Każda jest przekonana, że jej kluski są najlepsze.

      Usuń
    2. prosze dokładnie czytać przepis-tam wszystko jest napisane :-)

      Usuń
  3. nigdy nie robiłam klusek śląskich z jajkami i szczerze to boje się co mogłoby mi z tego wyjść :D ale smak mam teraz ogromnego!! jutro na obiad śląskie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA znowu nigdy nie robiłam bez jajek ;P Cóż każdy robi jak chce i jak mu wychodzi. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ja robię tak jak w tym przepisie... oprócz cukru. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukier można pominąć, ja dodaję malutko do smaku, ale nie zawsze :-)

      Usuń
  5. a mnie mama mówiła i tak robię [ ziemniaki jak ugotuję dzielę masę na trzy i jedną część mąka kartoflana bez jajek rozrzedzają ciasto i bez cukru wodę do gotowania zasalam ]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy sposób jest dobry,ja zawsze dodaję jajka ,robię tak od zawsze :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. jestem ze Slaska i nigdy w zyciu nie slyszalam zeby ktos dodawal cukier do ciasta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ni rozumiem po co ten wykrzyknik? Ja podaje a blogu swoje sprawdzone przepisy i podaję jak ja robię, na taką ilość łyżeczka cukru nie zmienia smaku tylko go lekko poprawia...

      Usuń
  7. Ja nie studzę ziemniaków a jeśli dodaję jajka to tylko żółtka. Czyli wybór jest. Smacznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zagniatać gorące ciasto...ile ludzi tyle sposobów :) Ja tam wolę ostudzić ziemniaki :) lepiej się z nimi pracuje.

      Usuń
  8. Mam chec na kluski Slaskie ale nie mam maki ziemniaczanej. Czy ze zwykla maka wyjda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mąka ziemniaczana to najważniejszy składnik. Bez niej będą zwykłe kluchy a nie kluski śląskie :) Można kupić skrobię ziemniaczaną.

      Usuń
  9. Z mąka pszenna to po prostu kopytka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. A jakie proporcje wszystkich składników.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja robię tak samo dodając jeszcze trochę budyniu śmietankowego lub waniliowego. Kluski mają swój smak wtedy!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK , ale wtedy nie nadają się do dań mięsnych,u mnie przepis ten sam ale dodaję żółtka.

      Usuń
  12. Ile ziemniaków i ile mąki ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko