.

.

wtorek, 5 lipca 2016

Ogórki konserwowe chrupkie i pyszne- najlepszy rodzinny,stary przepis polecam :-)

Witam Kochani tego letniego pogodnego dnia :-)


Dziś chciałabym wam przedstawić jeden z moich ukochanych przepisów, a mianowicie przepis na ogórki konserwowe. Korzystam z niego od zawsze, nigdy nie robiłam ogórków według innego przepisu, a nawet jeśli robiłam to nie smakowały tak jak te. Pr

zepis jest prosty, a ogórki są rewelacyjnie chrupkie, nie miękną -są idealne.








Wykorzystuję je do domowych hamburgerów czy po prostu do obiadu jako surówka lub do kanapek. 

Przepis pochodzi  od mojej cioci, która niestety jest już na tamtym świecie.

Sezon ogórkowy rozpoczął się na dobre, więc gorąco zachęcam Was do wypróbowania tego przepisu-nie zawiedziecie się :-) tego jestem pewna :-) 

No to zaczynamy :-)

SKŁADNIKI NA ZALEWĘ

-3,5 litra wody
-0,5 litra octu 10%
-0,5 szklanki soli
-1,5 szklanki cukru 

*szklanki o pojemności 250ml czyli standard

PRZYPRAWY

-gorczyca
-ziele angielskie
-liście laurowe

DODATKOWO

-świeży chrzan
-koper 
-marchewka poszatkowana w cienkie plasterki

no i oczywiście ogórki :-) 

Najlepiej wybierać te jasne i małe-takie a'la korniszonki



Słoiki myjemy i suszymy.

Ogórki dokładnie myjemy.

Chrzan kroimy na małe kawałki
Marchewkę szatkujemy w cienkie plasterki


PRZYGOTOWANIE ZALEWY

Do garnka wlewamy wodę

ocet

cukier

sól

Całość stawiamy na gazie i podgrzewamy do momentu aż będzie wrzące mieszając co chwilę tak by wszystko się rozpuściło. Nie zagotowujemy.
Zalewę ściągamy z ognia i studzimy * gdy będziemy nią zalewać ogórki ma nie być zimna tylko dobrze ciepła 


Do słoika (pojemność 1 litr) dajemy parę plasterków marchewki
około 4 nieduże kawałki chrzanu

około 7 ziarenek ziela angielskiego

trochę gorczycy (mniej więcej pół łyżeczki)

1 duży lub 2 małe liście laurowe

oraz kawałek gałązki kopru (z kwiatem)

Następnie wkładamy ogórki





Całość zalewamy dobrze ciepłą zalewą.
* jedna porcja zalewy starcza na 8-9 1 litrowych słoików.
Następnie wycinamy z folii kwadraty i kładziemy je na słoiku i dopiero wtedy zakręcamy-zapewni to idealną szczelność słoikom.

Dno dużego garnka wykładamy gazetą i zalewamy wodą.
Gazeta spowoduje to, że słoiki podczas pasteryzacji nie popękają.

Garnek kładziemy na gazie na małym ogniu, gdy woda zacznie wrzeć wkładamy do niej słoiki.

Pasteryzujemy około 10-15 minut. Woda ma tylko lekko "pyrkać"

Nie może się intensywnie gotować :-)

Ogórki podczas pasteryzacji zmienią kolor. Należy je przechowywać w chłodnym i ciemnym miejscu-spiżarka czy piwnica. Oczywiście nie jemy od razu po przygotowaniu, trzeba dać im minimum tydzień na "dojście" :-) 


I gotowe :-)
Zapraszam jeszcze na film :)








Ogórki są rewelacyjne, można je przechowywać lata.
Jeszcze mam w piwnicy słoiki sprzed dwóch lat, są wciąż tak samo pyszne i chrupkie.

Polecam gorąco-SMACZNEGO!!!!




20 komentarzy:

  1. Witam,mam pytanie ilu procentowy ma być ocet, mam zamiar zrobić takie ogórki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ocet ma być 10% już uzupełniam w przepisie :-) pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję🌝

      Usuń
  2. Polecam przepis, idealne do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Należę do nielicznego grona osób, które wolę ogórki konserwowe od kiszonych : ) Niestety, jak do tej pory nie udało mi się uzyskać idealnie chrupkich, częściej natomiast wychodzą zbyt miękkie i mało wyraziste. Nigdy nie dodawałam też chrzanu ani marchewki, jedynie cebulę i koper. Chętnie skorzystam z tego przepisu i będę ściśle przestrzegać czasu gotowania. Patentu z folią nie znałam : ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie dodawanie do ogórków chrzanu ani marchewki to błąd :-) dzięki tym dodatkom ich smak jest rewelacyjny. Jestem pewna, że jak już raz wypróbujesz ten przepis będziesz do niego wracać. Ogóreczki są rewelacyjne i chrupkie :-) A folia powoduje idealną szczelność słoików. Zawsze ją daję. :-)

      Usuń
  4. Dziękuję za przepis i mam nadzieję, że tak samo smakują jak pięknie wyglądają. Na pewno skorzystam.
    Jednak zrezygnuję z folii, tylko złego się ostatnio o niej słyszy i czyta, po co dodatkowo się podtruwać. Kupię nowe zakrętki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście folii nie trzeba dawać. Ja daję dla pewności, bo czasem nawet nowe zakrętki nie trzymają. Folia musi być oczywiście spożywcza, dopuszczona do kontaktu z żywnością.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Czosnek do ogórków konserwowych??? Czosnek dajemy do ogórków kiszonych.

      Usuń
  6. Na taką ilość zalewy ile kg ogórków ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Można dodać kawałeczek papryczki chili super smak <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, aczkolwiek ja nie dodaję, lubię ogórki w takiej wersji, na ostro raczej nie dla mnie :)

      Usuń
  8. Ja dodaję ziele angielskie i gożdziki.

    OdpowiedzUsuń
  9. A po pasteryzacji kładziemy słoiki w zaciemnionym miejscu zakrętka do dołu czy normalnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za podpowiedzi warto coś udoskonalić pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Pasteryzacja 10-15min to chyba za długo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko