.

.

poniedziałek, 21 grudnia 2015

pachnący świecznik z piernika

Witam Kochani

pierniczenie w tym roku uważam za zakończone. Udało mi się piec wiele pierniczków, zarówno na święta,jak i na prezenty, jak również na zamówienie.
Oprócz tego zrobiłam pierwszą w życiu chatkę z piernika, kilka choinek i świecznik na świecę wigilijnej pomocy dzieciom-caritas.

Dziś chcę Wam pokazać jak zrobić taki świecznik. Prezentuje się pięknie i w dodatku cudnie pachnie.

Świecznik przygotowałam z tego ciasta klik

Przygotowałam sobie szablon gwiazdy, i wycięłam go z ciasta.
Oprócz tego w każdej gwieździe wycięłam dziurę-mniej więcej wielkości świecy.

Poza tym wycięłam jeszcze koło -musi być  sporo większe od dziury w gwieździe-będzie to podstawa świecznika.

Elementy pieczemy,studzimy.
Dekorujemy wedle własnego uznania lukrem królewskim-białko,troszkę soku z cytryny i cukier puder-tyle by po narysowaniu linii patyczkiem, linia się nie rozlewała.




gwiazdy łączymy ze sobą za pomocą lukru.

do środka dajemy trochę lukru i przyklejamy jakiś pojemniczek na świecę-by się nie chwiała, mi się nadało do tego celu to sreberko w którym jest podgrzewacz.

na koniec przyklejamy lukrem podstawę i odstawiamy do wyschnięcia.
I gotowe.
ciekawa,prosta ozdoba wigilijnego stołu.











1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko