.

.

poniedziałek, 27 lipca 2015

Fajne pierniczki-pomysł na prezent

Witam
Dziś coś nietypowego :-)
Czasem zdarza się, że chcielibyśmy dać komuś jakiś prezent, lub dodatek do prezentu ręcznie wykonany, wiadomo takie prezenty są najcenniejsze, bo zawierają wiele cennych  składników-serce,czas,miłość :-)

Często zastanawiamy się co by to mogło być-podpowiadam- pierniczki dekorowane, pyszne, pachnące, z napisem, własną dekoracją.

Bardzo łatwy sposób, efektowny i smaczny :-)

Wiem, że pierniczki kojarzą się z zimą, świętami, ale nigdzie nie jest napisane, że nie można ich piec w ciągu roku :-)

Ja z okazji 18 urodzin mojego kuzyna postanowiłam zrobić dla niego jako dodatek do prezentu wielką piernikową osiemnastkę. Wyszła fajnie :-) I mam nadzieję,że smakowała.
Oprócz tego zrobiłam dla mojej kuzynki Eli  sporego piernikowego misia :-)

Ciasta zostało mi jeszcze na trochę pierników, także pobawiłam się trochę, zrobiłam parę piernikowych sów,kotki, misie :-)


Na prezent najlepiej robić duże pierniczki, ja szukam w internecie interesującego mnie wzoru, powiększam go i odrysowuję na kartce, wycinam, a potem kładę na rozwałkowanym cieście i wycinam nożykiem. Wychodzą wielkie pierniki :-)


Pokażę Wam jak przygotowywałam 18 stkowego piernika i inne :-)


Polecam, pierniczki nie są twarde, są smaczne, i fajnie się z nimi pracuje. I jest to ciekawy pomysł na prezent, lub dodatek do prezentu :-)


SKŁADNIKI NA CIASTO :


-2 szklanki mąki

-0,5 szklanki  cukru pudru
-2 łyżeczki sody
-1 małe jajko
-4 łyżki miodu
-4 łyżki masła
-2 łyżeczki kakao
-1 łyżka przyprawy do piernika

Masło wraz z miodem rozpuszczamy i studzimy.


Resztę składników dajemy do miski, i wlewamy ostudzone masło wraz z miodem. Wyrabiamy ciasto.

Jeśli się klei, podsypujemy mąką.

Ciasto chowamy na 20 minut do lodówki.



Następnie szykujemy sobie szablony, ciasto cienko wałkujemy na papierze do pieczenia, jak piernik ma być duży, tak jak moja 18 to łatwiej będzie go przenieść. Wykrawamy nożykiem kształt, wygładzamy krawędzie. Piernik pieczemy około 10 minut w temperaturze 170 stopni.






LUKIER KRÓLEWSKI:


-Jest to najlepszy lukier do dekoracji pierniczków, nie urywa się, szybko zastyga, i ładnie wygląda.


Potrzebujemy:


-1 małe białko

-troszkę soku z cytryny
-cukier puder-ile weźmie

Na małych obrotach miksujemy wszystko, dodając cukier puder.

Konsystencja lukru musi być w miarę sztywna, jak zrobicie wzorek patyczkiem, nie może się rozlewać.


Wystudzone pierniczki dekorujemy lukrem, ja daję go do woreczka strunowego, leciutko nacinam róg.



I tyle :-) Żadna filozofia, a fajny pomysł na prezent :-)


TAKŻE ZACHĘCAM DO PIERNICZENIA :-)
























3 komentarze:

  1. Ale śliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety takich rzeczy ja jeszcze nie miałam okazji wręczać ale jak najbardziej wydają się być bardzo ciekawe. Muszę dodać, że właśnie ja niedawno w https://zamowprezent.pl/uroczystosci/prezenty-na-emeryture zamawiałam bardzo fajny prezent na emeryturę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko