.

.

sobota, 14 lutego 2015

mini torciki bezowe z bitą śmietaną :-) a'la hiszpan

Witam Kochani. Dziś mam dla Was coś niezwykle banalnego, ale pysznego :-) Torciki bezowe. Jeśli chodzi o bezy to zawsze miałam z nimi problem, zawsze wychodziły nie takie jak chciałam. Od niedawna mam fajny przepis na rewelacyjne bezy, wychodzą chrupiące, pyszne :-)

Dziś z racji tego, że zostało mi troszkę białek postanowiłam zrobić torciki bezowe. 



No to zaczynamy :

SKŁADNIKI NA 6 SPORYCH TORCIKÓW

-6 białek
-400g cukru pudru
-szczypta soli
-2 łyżki octu winnego
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-330 ml śmietany 30% 
-2 łyżki cukru pudru

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli.
 Następnie stopniowo dodajemy cukier puder, potem mąkę i ocet. Wszystko dokładnie miksujemy. 







Następnie piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. 
Na blaszkę dajemy papier do pieczenia i robimy 6 kółek z masy. 
Masy troszkę zostanie, więc można zrobić kilkanaście małych bezików.

Bezy wkładamy do piekarnika i natychmiast zmniejszamy temperaturę do 90 stopni i suszymy bezy około 2 godzin.

Po tym czasie bezy delikatnie ściągamy z papieru i studzimy.



















Śmietanę ubijamy z cukrem

Potem na bezę dajemy śmietanę, na śmietanę dajemy mały bezik. Możemy udekorować. I gotowe.

















SMACZNEGO!!! :-)











3 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko